Chcesz być piękna? To cierp!

Współczesna kosmetyka wygląda zupełnie inaczej niż dwadzieścia – trzydzieści lat temu. W czasach, kiedy krążyło hasło „Chcesz być piękna? To cierp!” wizyta w salonie piękności mogła nie kojarzyć się z niczym przyjemnym. Dochodziła do tego dość uboga oferta preparatów upiększających, niekoniecznie pasujących do wszystkich potrzeb – normalne zatem było, że niektóre eksperymenty kosmetyczne kończyły się rozczarowaniem i poczuciem wyrzucania pieniędzy w błoto.

 XXI wiek daje kobietom ogromną wolność wyboru wszelkiego rodzaju kosmetyków, przeznaczonych do domowego użytku, a także z których mogą skorzystać podczas wizyty u kosmetyczki. Salon kosmetyczny to miejsce, do którego bardzo chętnie przychodzą nie tylko kobiety, ale i mężczyźni. W ofercie zazwyczaj jest propozycja zabiegów na potrzeby pielęgnacji urody panów, przy czym nowoczesne gabinety są tak skonstruowane, że zapewniają pełną dyskrecję oraz intymność. Odchodzi się od trendu przyjmowania na raz kilku osób w tym samym pomieszczeniu, gdyż warszawska komsetyczka (swiaturody.com) to nie tylko troska o piękno, ale i miejsce relaksu po całym dniu obowiązków w domu, czy w pracy.

Klienci salonów kosmetycznych zazwyczaj rekomendują je swoim znajomym. Poczta pantoflowa to bardzo skuteczna forma reklamy, zwłaszcza że można zobaczyć efekt pracy kosmetyczki „na żywo”. Nie ma zatem ryzyka przekombinowania z programem graficznym, który przeciętną z wyglądu osobę przemienia w istne dzieło marketingowej sztuki. Przy obecnym trendzie ukłonu w stronę naturalnego wyglądu mało kto będzie chciał zmiany, z którą sam sobie następnego dnia nie poradzi. Praca kosmetyczki bardzo przypomina rolę stylistki, która będzie powtarzała, że w modzie chodzi o bycie ubranym, a nie przebranym.

Zwykło się mawiać, że piękne osoby mają w życiu łatwiej. Możliwe, że jest to pewien stereotyp, jednakże trudno jest zaprzeczyć, że nie ma w nim sporo racji. Ładny wygląd wzbudza sympatię lub podziw, a podczas poszukiwania praca ułatwia przejście przez rekrutację – nie tylko podczas naboru do firmy. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Przyjęło się też stwierdzenie, że szczupła sylwetka potwierdza gotowość i chęć uczestnictwa w rywalizacji. Osoby puszyste mają z tym niestety gorzej, ponieważ od lat trudno oderwać od nich etykietkę, że są najzwyczajniej w świecie leniwe, co w wielu przypadkach jest mocno krzywdzące i niesprawiedliwe.

2 komentarzy

  1. Jaimójświat

    Dla mnie nie ma tu mowy o cierpieniu, w tych czasach są takie metody poprawiania urody, że nie trzeba bać się bólu.

    Odpowiedz
  2. FiOnA

    Nie zgodzę się z komentarzem powyżej… Na przykład depilacja laserowa jest nowoczesnym zabiegiem, a boli…

    Odpowiedz

Odpowiedz na „FiOnAAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>